Deze software is ook geschikt om met twéé losse knoppen te bedienen, nét wat moeilijker dan de 1-knopssoftware voor hen die wat ingewikkelder opdrachten aan kunnen.
Vier educatieve spelen met als titel: Kleurboeken, Puzzels, Geheugenspelletjes en Kleuren en vormen. Een prachtige set plaatjes en geluiden vindt u bij deze titel. Een van de fraaiste toevoegingen bij dit programma is de mogelijkheid om zelf plaatjes, foto's en uw eigen geluiden in te voegen!
U kunt b.v. uw eigen digitale foto's invoegen, te denken valt aan foto's van de omgeving of de woonsituatie van het kind dat met het programma werkt. U kunt de stem van het kind opnemen en gebruiken in het programma.
Hieronder een beschrijving van de onderdelen.
- Kleurboek: Ieder plaatje kan worden gekleurd op de manier die u wenst. Als u een stukje van het plaatje kleurt, hoort u een geluid. Aan beide kanten van het palet staan er pijltjes, daarmee kunt u door de verschillende beschikbare plaatjes bladeren.
- Geheugenspel: Probeer twee plaatjes die hetzelfde zijn, bij elkaar te zoeken. Op het scherm staan een aantal vierkantjes. Als u er op drukt draait het plaatje net als bij een gewoon kartonnen memoryspel als het ware om en ziet u het plaatje. Als de twee gekozen plaatjes niet bij elkaar horen, worden ze automatisch weer omgedraaid. Als er twee bij elkaar horen, blijven ze op het beeldscherm staan. Als u alle plaatjes hebt gevonden die bij elkaar horen, worden alle plaatjes nog 1 keer getoond en u krijgt een beloning. Een paar van deze geheugenspelletjes hebben oko geluid erbij.
- Puzzels: De bedoeling is dat de stukjes op de goed plaats gelegd worden net als bij een houten of kartonnen 'echte' puzzel. Als u een fout maakt hoort u een saai geluid. De stukjes mogen alleen op de goede plek neergelegd worden. U kunt als het ware alle stukjes bekijken als u op de blauw pijltjes klikt die aan beide zijden op het scherm zichtbaar zijn. U kunt met de schermpijlen ook de diverse beschikbare puzzels bekijken. Ook kunt u kiezen of u hulplijnen wilt of niet. Tenslotte kunt u een keuze maken uit puzzeltjes met 6, 12, 20 of 30 stukjes.
- Kleuren en vormen: Met een blokkendoos kunt u blokken van diverse kleuren en vormen gebruiken om te bouwen. Als er een blokje is dat u niet wilt gebruiken, trekt u het gewoon weg uit het bouwgedeelte. U kunt weer op de pijlen klikken om de diverse soorten blokjes te bekijken. Er zijn drie verschillende grootten blokjes om uit te kiezen. U kunt uw bouwplaats bewaren om op een later tijdstip aan verder te werken.
U kunt dit programma gebruiken met een muis, een aanraakscherm, het Intellikeys concept keyboard (met pijltjes overlay). Het geheugenspel kent ook toegang met 1 of 2 losse knoppen! Met de editor kunt u uw eigen plaatjes, foto's en geluiden toevoegen.
Een LäraMera produkt.
Systeemeisen:
Windows 95/98/2000/XP